Music Journal #01: An Introduction

Τον τελευταίο καιρό αναλογίζομαι αρκετά τακτικά τη σχέση μου με τη μουσική. Εκτός από το αυτονόητο της απόλαυσης που χαρίζει σε όλους μας η ακρόαση ενός τραγουδιού ή ενός δίσκου, είτε πρόκειται για συναισθηματική φόρτιση, είτε για εγκεφαλική διέγερση, είτε για σωματική εκτόνωση, υπάρχει -στην περίπτωσή μου, τουλάχιστον- και κάτι ακόμη, κάτι που έχει να κάνει περισσότερο με τη μουσική ως πληροφοριακή οντότητα και λιγότερο ως ήχο: Αυτό το κάτι είναι η αίσθηση της περιπέτειας· η αναζήτηση, η χαρά της ανακάλυψης, το σκάψιμο σε βιβλία και στο διαδίκτυο για πληροφορίες, βιογραφίες και δισκογραφίες, και η υπέροχη αίσθηση του να καταγράφεις και να μοιράζεσαι τα ευρύματά σου με φίλους, γνωστούς αλλά και αγνώστους. Βέβαια, όσο κι αν προσπαθώ, δυσκολεύομαι να φανταστώ τι αξία μπορεί να έχουν όλα αυτά για κάποιον τρίτο, για ποιο λόγο θα μπορούσε κανείς να νοιάζεται π.χ. για τους δίσκους που άκουσα μέσα στην εβδομάδα και για το πώς μου φάνηκαν. Αν θέλω να είμαι απολύτως ειλικρινής, οφείλω να παραδεχτώ ότι ο τρόπος που ακούω μουσική (εμμονικά, συστηματικά, εντατικά) δεν διαφέρει και πολύ από τον τρόπο με τον οποίο ασχολούνται διάφοροι περίεργοι τύποι με τα αυτοκίνητα, τα γραμματόσημα ή την ορνιθολογία· at the end of the day, η δική μου πετριά για κανένα λόγο δεν είναι καλύτερη από τη δική τους, κι ίσως τελικά να μην διαφέρω και τόσο πολύ από τον κάγκουρα που λιώνει με τις ώρες στο ίντερνετ ψάχνοντας για καινούργιες αυτοκινητιστικές μόντες και ξοδεύει μικρές περιουσίες για να αλλάξει τα σπόιλερ και τις ζάντες στο πειραγμένο Σουμπαρού του.

Νομίζω πως αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι έχω πλήρη επίγνωση της ασημαντότητας της φάσης. This is not brain surgery κι η απαρίθμηση της πλήρους δισκογραφίας του Frank Zappa δεν πρόκειται να σώσει τη ζωή κανενός. Παρόλα αυτά, δεν μπορώ -ή δεν βρίσκω το λόγο- να σταματήσω να ασχολούμαι με λίστες, τετράδια και άπειρα gigabytes κατεβασμένης μουσικής που, κατά πάσα πιθανότητα, ποτέ δεν θα βρώ το χρόνο να ακούσω. Νιώθω πως υπάρχει μια προσωπική, βιωματική αξία στην ακροαστική μου εμπειρία, και θα ήθελα να τη μοιράζομαι όχι ως γνώμη αυθεντίας, αλλά σαν γράμματα από το μέτωπο, σαν καρτ ποστάλ από έναν γύρο του κόσμου χωρίς τέλος, σαν δελτίο καταδύσεων στην τάφρο των Μαριανών. Κάτι τέτοιο ελπίζω να αποτελέσει αυτό το μουσικό ημερολόγιο. Το πιο πιθανό βέβαια είναι ότι, όπως όλες οι προηγούμενες παρόμοιες προσπάθειές μου, κι αυτή θα έχει περιορισμένο χρόνο ζωής, όμως δε βαριέσαι; Όλα για τη φάση γίνονται.

Στο παρακάτω cloudcast θα βρείτε επιλογές από τους δίσκους που άκουσα μέχρι στιγμής μέσα στο Νοέμβρη, με σειρά ακρόασης.

.

Το Playlist:

  1. Drew McDowall – Hypnotic Congress

  2. Elysia Crampton – Wing (feat. Money Allah)

  3. Aisha Devi – Initiation to an Illusion

  4. Sacri Cuori – Delone

  5. Zelienople – Don’t Stop Until You Die

  6. Young Thug – Oh Lord

  7. Petite Noir – La Vie Est Belle / Life Is Beautiful (Feat. Baloji)

  8. The Sorcerers – Who Put Bella In The Wych Elm

  9. CFCF – Colours of Life (excerpt)

  10. Grimes – Kill V. Maim

  11. Joanna Newsom – Time, As A Symptom

.

Και δυο λόγια για τα τραγούδια:

  • Ο Drew McDowall, κάποτε μέλος της παρέας συμμορίας σέχτας των Coil, φτιάχνει απειλητικό, βιομηχανικό dark ambient, με μια αλλόκοτη, υγρή, γκιγκερική/κρονεμπεργκική οργανικότητα.
  • Η Elysia Crampton συναρμολογεί spiritual, transevangelistic, retrofuturistic electro-hip hop κολλάζ, συνδυάζοντας πειραματισμό και συναίσθημα.
  • Η Aisha Devi σκάβει στα 90s για να χτίσει τον ήχο της: IDM ρυθμοί, psych trance synth leads, new age/world vocal samples και μια αισθητική που θα έκανε τον Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι υπερήφανο.
  • Οι Ιταλοί Sacri Cuori καταφέρνουν να ακουστούν απόλυτα πειστικοί σ’ αυτό το βίνταζ 60ς ιτάλο-ποπ που παίζουν, το οποίο θα χωρούσε εύκολα σε σάουντρακ ταινίας του Ταραντίνο.
  • Επιστροφή στη δισκογραφία για τους drone/slowcore masters Zelienople, με ένα δίσκο-ερωτική επιστολή του Matt Christensen (κιθάρα/φωνή της μπάντας) στον Neil Young.
  • Διανύουμε χρονιά Young Thug στο hip hop. Έρποντα, ναρκωμένα τρακς που σ’ αφήνουν μουδιασμένο και μια φωνή που σαλιαρίζει ακατάληπτα, ακροβατώντας ανάμεσα στην ειρωνία και την απελπισία.
  • Ο Βέλγος Petite Noir μοιάζει φτιαγμένος για το ελληνικό πχιοτικό ραδιόφωνο, καθώς ντύνει τις κατά τόπους ενδιαφέρουσες art pop συνθέσεις του με ένα εντυπωσιακό, βαρύτονο croon.
  • Ο ήχος των Βρετανών The Sorcerers αποτελεί το απόσταγμα των πιο απόκοσμων, σκοτεινών, κινηματογραφικών στιγμών της ορχηστρικής ethio jazz. Creepy tunes for creepy people.
  • Φτιαγμένο με υλικά από τους Tangerine Dream των 80ς, το Colours of Life του CFCF ακούγεται φανταστικά σε διαδρομές με τον ηλεκτρικό, κατά προτίμηση Κυριακές πρωί με ήλιο και χανγκόβερ.
  • Όταν επιτρέπει στην οργή και την επιθετικότητά της να βρουν το χώρο που τους αναλογεί στη μουσική της, η φαινομενικά ακίνδυνη bubblegum pop της Grimes παίρνει κεφάλια.
  • Ο συνδυασμός κομψότητας και συναισθηματικής έντασης στο καινούργιο άλμπουμ της Joanna Newsom είναι αξιοθαύμαστος και η κορύφωση του ‘Time, as a symptom’ αποτελεί ίσως ό,τι καλύτερο μου έχει συμβεί φέτος από μουσικής άποψης.

Αυτά, προς το παρόν.

Advertisements

5 Comments

Filed under Muzika

5 responses to “Music Journal #01: An Introduction

  1. όλα για μια φάση γίνονται.. και είναι ωραία έτσι..
    ps. τώρα πήγε στο σωστό ποστ το κομμεντ. : )

    • spiral

      Yep. Και, τελικά, δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο κίνητρο για να κάνεις το οτιδήποτε.

      Καλώστονα 🙂

  2. to ds2 tu future einai i fasara. poly metrio tu young thug

    • super i lista tho. nataleme k afta

      • spiral

        έχω σκαλώσει φέτος με το θάγκο, οπότε δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός. καλύτερη φετινή κυκλοφορία του πάντως μου έχει φανεί το barter 6 μέχρι στιγμής. future ακόμη δεν έχω προκάμει ν’ ακούσω, αλλά τον έχω μέσα στο πρόγραμμα.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s